Friday, September 4, 2009

That's one giant misstep for Bangladesh news!


Ooops. It's not rocket science, but short-staffed newspapers sometimes run stories verbatim without checking original sources these days, as they feed the gaping maw of the 24 hour international news cycle. The problem is that sometimes humor doesn't translate. Bangladeshi newspapers ran a Moon landing denial piece printed by the satirical site, The Onion, not realizing that the tone indicated tongue in cheek.
According to the BBC:
The article said Mr Armstrong had told a news conference he had been "forced to reconsider every single detail of the monumental journey after watching a few persuasive YouTube videos and reading several blog posts" by a conspiracy theorist.


The truth is that Neil Armstrong never gave such an interview. It was made up
Daily Manab Zamin

"It took only a few hastily written paragraphs published by this passionate denier of mankind's so-called 'greatest technological achievement' for me to realise I had been living a lie," the fake article "quoted" Mr Armstrong as saying.

The made-up quote went on to say that although the journey had felt real, in fact "the entire thing was filmed on a sound stage, most likely in New Mexico".

No comments: